Geologie u Klokočůvku

mapka

Zezastávky ČD Heřmánky stoupá po zelené turistické značce nad novými „kanadskými domky“ směrem ke Kamence. U turistického rozcestníku na vrcholu svahu „Nad Čermenkou“ odbočuje vlevo (mimo značenou cestu) k chráněné přírodní památce „Na Čermence“, kde ostře zatáčí vpravo.

Pěšinou po vrstevnici míří pod horním okrajem svahu až k potoku, podél něhož vlevo klesá do údolí. Před železniční tratí pramení vlevo Železniční studánka, vpravo je zastávka ČD Klokočov.

pamatka-na-cermencepamatka-na-cermencepamatka-na-cermencepamatka-na-cermence

Na silnici II/442 Odry - Vítkov, odbočuje vlevo a za mostkem přes Čermnou vpravo. V údolí lesního potoka po pravé straně mine zaniklou břidlicovou štolu „Na Července“. Na kopci pokračuje polní cestou a projde kolem božích muk, obnovených v roce 2001.

zastavka-klokocovzanikly-lomkun-klokocovkun-klokocov

V obci Klokočov, na cestě III/4429, zahne vpravo a první odbočkou vlevo vystoupá mezi domky k pastvinám. Pěšina klesá do údolí Pecovského potoka a mine jedli bělokorou a smrk stepilý, jejichž obvod kmene přesahuje 3m. Za propustkem před ostrou levotočivou zatáčkou z cesty odbočí vpravo k mrazotvorné skalce s „kamennými roubíky“. V pravotočivé zatáčce vystupuje z terénu „kamenná kniha“.

kriz-klokocovkamenna-knihavrchol-magorkakriz-klokocuvekpamatnik-klokocuvek

Překračuje Pecovský potok a překonává mírný kopec z vrcholem „Magorka“. Odtud jsou výhledy do údolí řeky Odry. Kolem křížku pak pokračuje do osady Klokočůvek a u kapličky s chráněnými lipami schází vlevo kolem restaurace „Na růžku“ k zastávce ČD Heřmánky.

Historicko-vlastivědný spolek Odry (jk-2012)